Što radi pedagog u dječjem vrtiću?
Programske zadaće pedagoga proizlaze iz humanističko razvojne koncepcije i zajedničke su svim predškolskim pedagozima. Prilagodba službenih temeljnih ideja i načela odgoja i obrazovanja, stvara se i razvija u suradnji odraslih s djecom u konkretnoj sredini jer vrtić kao sistem predstavlja živi organizam, a odgojno-obrazovni proces uistinu je vrlo dinamičan, nepredvidljiv i neprenosiv proces.
Uloga pedagoga u našem vrtiću :
- promišlja i kreira uvjete za odgoj i obrazovanje sve djece u ustanovi
- sudjeluje u identifikaciji i planiranju/programiranju rada djece s poteškoćama
- prati ponašanje djece u skupini te zadovoljuje prava i potrebe djece
- predlaže oblike i načine obogaćivanja odgojno obrazovnog procesa u cilju podizanja kvalitete djetetovog boravka u vrtiću
- prati realizaciju aktivnosti odgajatelja
- sudjeluje i usmjerava timski rad odgajatelja u odnosu na ostvarivanje specifičnih programa, aktivnosti i projekata s djecom
- predlaže, sudjeluje i pomaže odgojiteljima u ostvarivanju njihova cjeloživotnog učenja
- pruža stručnu pomoć u vođenju propisane pedagoške dokumentacije
- sudjeluje u radu povjerenstva za upis djece u dječji vrtić i formiranje odgojnih skupina djece
- sudjeluje u izradi i analizi različitih instrumenata za prikupljanje inicijalnih i relevantnih podataka o djetetu i njegovoj obitelji
- pruža stručnu pomoć roditeljima u odnosu na pitanja vezana za odgoj djece
- organizira i sudjeluje u nabavi didaktike, stručne literature, slikovnica i potrošnog materijala za odgojne skupine
- organizira završne svečanosti, izlete
- obavlja i sve druge poslove po nalogu ravnatelja
„Posao učitelja, pedagoga ili psihoterapeuta ne razlikuje se u svojoj biti od posla umjetnika, kompozitora. Dobar kompozitor je u stanju pronaći melodiju u gomili nepovezanih zvukova. On može pronaći smisao u naizgled besmislenom nizu tonova. Tako i dobar učitelj ili psihoterapeut može pronaći smisao i ljepotu u nečijoj osobnosti čak iako je nitko drugi ne vidi… “
V. Nemet