KUTAK PEDAGOGA

Što radi pedagog u dječjem vrtiću?


Programske zadaće pedagoga proizlaze iz humanističko razvojne koncepcije i zajedničke su svim predškolskim pedagozima. Prilagodba službenih temeljnih ideja i načela odgoja i obrazovanja, stvara se i razvija u suradnji odraslih s djecom u konkretnoj sredini jer vrtić kao sistem predstavlja živi organizam, a odgojno-obrazovni proces uistinu je vrlo dinamičan, nepredvidljiv i neprenosiv proces.


Uloga pedagoga u našem vrtiću :

  • promišlja i kreira uvjete za odgoj i obrazovanje sve djece u ustanovi
  • sudjeluje  u identifikaciji i planiranju/programiranju rada djece s poteškoćama
  • prati ponašanje djece u skupini te zadovoljuje prava i potrebe djece
  • predlaže oblike i načine obogaćivanja odgojno obrazovnog procesa u cilju podizanja kvalitete djetetovog boravka u vrtiću
  • prati realizaciju aktivnosti odgajatelja
  • sudjeluje i usmjerava timski rad odgajatelja u odnosu na ostvarivanje specifičnih programa, aktivnosti i projekata s djecom
  • predlaže, sudjeluje i pomaže odgojiteljima u ostvarivanju njihova cjeloživotnog učenja
  • pruža stručnu pomoć u vođenju propisane pedagoške dokumentacije
  • sudjeluje u radu povjerenstva  za upis djece u dječji vrtić i formiranje odgojnih skupina djece
  • sudjeluje u izradi i analizi različitih instrumenata za prikupljanje inicijalnih i relevantnih podataka o djetetu i njegovoj obitelji
  • pruža stručnu pomoć  roditeljima u odnosu na pitanja vezana za odgoj djece
  • organizira i sudjeluje u nabavi didaktike, stručne literature, slikovnica i potrošnog materijala za odgojne skupine
  • organizira završne svečanosti, izlete
  • obavlja i sve druge poslove po nalogu ravnatelja



„Posao učitelja, pedagoga ili psihoterapeuta ne razlikuje se u svojoj biti od posla umjetnika,kompozitora. Dobar kompozitor je u stanju pronaći melodiju u gomili nepovezanih zvukova. Onmože pronaći smisao u naizgled besmislenom nizu tonova. Tako i dobar učitelj ili psihoterapeutmože pronaći smisao i ljepotu u nečijoj osobnosti čak iako je nitko drugi ne vidi…

V. Nemet